• 18 april 2011: Rob Former Clubkampioen 2011 en Gerwin Stok winnaar van de John Nijhof bokaal

Clubkampioenschappen 2011

Maandagavond, 18 april werden de clubkampioenschappen 2011 gespeeld.

Er waren 19 deelnemers; dat is een goede opkomst. Christiaan zorgde voor de organisatie en speelde, niet onverdienstelijk, mee.

Hij had, naar beste weten, het deelnemersveld ingedeeld in twee poules.

Poule A bestond uit 9 deelnemers uit de teams 1, 2 en 3; poule B telde 10 deelnemers uit de lagere teams, recreanten en Christiaan, uit team 3. Iedere deelnemer kon zich in zijn indeling vinden.In een poule speelde iedereen twee sets tegen elkaar. Degene die het eerst 11 punten behaalde was winnaar van de set. En setwinst leverde 1 punt op.
    In beide poules werd met veel inzet gestreden voor de dure punten. Punten moesten echt bevochten worden. Door de opzet, twee sets en tot 11 punten, moesten de hoger geplaatsten op hun tellen passen en kregen en grepen de lager geplaatsten hun kansen.

In poule A werd Rob Former de winnaar. Om winnaar in deze poule te worden had Rob Former de hulp van Ronald van Amersfoort nodig. Ronald stond in zijn wedstrijden stijf van de stress en verspeelde daardoor kostbare punten en zijn kans op het kampioenschap. In zijn laatste wedstrijd tegen John Nijhof kon Ronald, toen er niets meer op het spel stond, vrij spelen. Ronald won met 2 - 0 en voorkwam dat John kampioen werd. John kwam door dit verlies nog wel gelijk met Rob Former maar het onderlinge resultaat, een puntje, was in het voordeel van Rob. En daarom werd Rob clubkampioen. Rob speelde een degelijk toernooi en is een terechte kampioen.

In poule B werd Gerwin kampioen. In zijn laatste wedstrijd tegen Christiaan werd het spannend. Bij winst zou Christiaan B-kampioen worden. Het werd 1 - 1 en Gerwin werd kampioen; volgens Christiaan met dank aan Sylwia omdat zij Christiaan een 2 - 0 nederlaag toebracht.

Na afloop van de wedstrijden werden de bekers uitgereikt. Rob Former kreeg door de voorzitter de clubkampioenswisselbeker overhandigd. Zijn naam zal in de beker worden gegraveerd en op die manier zal zijn kampioenschap voor eeuwig zijn vastgelegd. En omdat iedereen gewonnen had kreeg iedereen een beker met (paas)inhoud. Ook was onze voorzitter (of zijn vrouw!!) creatief bezig geweest en kreeg iedereen een alleraardigste herinneringstroffee in de vorm van tafel met batje en opschrift. In de bar werden de diverse wedstrijden nog eens geanalyseerd en genoten we van het drankje aangeboden door de kersverse clubkampioen.

Het was een goed en sportief toernooi met terechte kampioenen. Christiaan werd bedankt voor zijn organisatie.

De resultaten van het toernooi zijn:

Poule A

8.      Ronald Bergman 6 punten
    9.      Wim Postma 2 punten
    10.  Agnieszka Gonerska 1 punt

Zo'n kampioenschap is een mooie gelegenheid om gereglementeerd de onderlinge krachtsverschillen vast te stellen. Met mooie en onverwachte resultaten vooral voor de leden uit de lagere teams.